vårdium healthcare hemtjänst

Vårdium: Förnyar Svensk Hemtjänst med Kvalitet och Respekt

Vårdium grundades av en erfaren vårdentreprenör med över 20 års branscherfarenhet. Med visionen att förbättra svensk hemtjänst skapades Vårdium för att erbjuda kvalitativa och respektfulla tjänster, alltid med fokus på klientens självständighet och värdighet.

Sätter Standarden för Svensk Hemtjänst

Vårdium, etablerat av en passionerad vårdentreprenör med omfattande erfarenhet, strävar efter att höja standarden för hemtjänst i Sverige. ”Vårt mål är att konsekvent leverera högkvalitativa tjänster och vara en förebild inom samhället. Vi engagerar oss för att alltid ligga i framkant och bli det självklara valet för vårdbehövande,” uttrycker Vårdiums grundare.

 
 
 

Klicka här för att se ett kort videoklipp där bröderna berättar om sin historia och organisation.

Visionen

Vårdiums verksamhet bygger på en tydlig vision: Att vara en förebild inom hemtjänsten som uppfyller våra användares behov och gör våra anställda stolta. Vår passion är att ge ovärderlig hjälp till våra användare, och vi är ständigt drivna av att överträffa våra egna förväntningar.

 

Vi siktar på att vara innovatörer och föregångare i positiv förändring inom branschen. Vi tror att genom att ständigt höja standarderna kan vi bidra till samhällets uppbyggnad och förbättring.

Varför har ni investerat i vård och omsorg?

Vi kom in i vård- och omsorgsbranschen genom en kombination av omständigheter och en växande expertis. Även om vårt ursprung ligger i andra sektorer, drogs vi till vård och omsorg av möjligheten att göra en positiv samhällsförändring. Vi sätter högre kvalitetskrav här än i många andra branscher eftersom vi anser att vår verksamhet inte bara ska skapa värde för oss som ägare utan måste gynna samhället i stort.

 

Trots kritik från dem som menar att privata aktörer bara är ute efter vinst, är vår sanning att om vinstmaximering vore vårt enda mål, hade vi valt andra verksamheter och metoder. Vårt mål är att tjäna pengar för att säkerställa vår verksamhets överlevnad och tillväxt, men framför allt strävar vi efter att bidra till utvecklingen och förbättringen av tjänster. Vår drivkraft är att leverera så pass hög kvalitet att kunderna föredrar oss framför andra.

 

Vinsterna återinvesteras i företaget för att utveckla och förbättra verksamheten och säkerställa stabilitet i svåra tider. Vi bidrar till samhället genom innovation och förbättringar i de områden vi är verksamma.

 

En annan drivkraft är våra personliga erfarenheter av de tjänster vi nu levererar. Dessa erfarenheter har visat oss både styrkor och svagheter inom sektorn, och inspirerat oss att förbättra och utveckla våra tjänster. Liksom inom hotellbranschen, där kundnöjdhet är avgörande, tillämpar vi samma princip i våra äldreboenden och andra verksamheter, där vi strävar efter att ge en service som får våra brukare att känna sig som om de vistades på ett hotell med fyrstjärnig service.