vårdium healthcare hemtjänst

Vi välkomnar idéer, förslag och synpunkter!

På Vårdium värderar vi öppenhet och är alltid mottagliga för dina åsikter och tankar om vår service. Det är viktigt för oss inte bara för att vi ständigt vill förbättra våra tjänster, utan också för att effektivt kunna hantera situationer där saker inte har fungerat som de ska. Därför uppmuntrar vi dig att dela med dig av dina idéer, förslag och feedback.

Lämna gärna in dina åsikter

Idéer, förslag, synpunkter och klagomål är välkomna från ett brett spektrum av intressenter, inklusive våra kunder, deras närstående, våra anställda, grannar och andra samarbetspartners. Dessa kan även komma till oss via externa kanaler såsom Inspektionen för vård och omsorg (IVO) eller kommunens Patientnämnd, särskilt i de fall där våra tjänster inte möter de förväntade kvalitetsstandarderna. Vi ser dessa inspel som värdefulla för att ständigt förbättra och säkerställa högsta möjliga servicekvalitet.

Hur lämnar jag in detta?

Det finns olika sätt att lämna in idéer, förslag, synpunkter och klagomål: 

Du kan fylla i ett formulär här på webben som du hittar nedan.
Du kan framföra det muntligen.
Du kan framföra det via e-post.
Det kan skickas in till oss via brev.
Det kan framföras på verksamhetsmöten. 

Fyll i vårt formulär

Vill du ha återkoppling och följa vad som händer med din synpunkt, beröm eller ditt klagomål kan du uppge ditt namn, e-post och telefonnummer i nedan formulär. Då kan vi kontakta dig och berätta vad som hänt med just ditt ärende och hur ditt förslag gör skillnad. Du kan också framföra dina synpunkter, beröm och klagomål anonymt.

Förnamn & efternamn (frivilligt)
E-postadress (frivilligt)
Telefonnummer (frivilligt)
Ort (frivilligt)
Beskriv ditt ärende med egna ord*

Hur hanteras synpunkter och klagomål?

Alla synpunkter och klagomål som inkommer till Vårdium dokumenteras och registreras noggrant i vårt kvalitetsledningssystem. När synpunkter och klagomål kommer från kunder eller deras legala företrädare inom vår äldreomsorg, dokumenteras dessa även i kundens journal, där även vidtagna åtgärder noteras.

 

Ansvariga chefer hos Vårdium har ansvar för att alla synpunkter och klagomål blir noggrant utredda och analyserade, och att nödvändiga åtgärder vidtas. Dessa utredningar syftar till att identifiera eventuella avvikelser från lagar och andra föreskrifter, och bedöma om verksamheten lever upp till ställda krav och mål.

 

I Vårdiums kvalitetsråd samlas och analyseras alla inkomna synpunkter och klagomål. Dessa används som en central del av verksamhetens kontinuerliga förbättringsarbeten. Varje allvarligt klagomål, inklusive de åtgärder som vidtagits, rapporteras till vår affärsledning för ytterligare granskning och uppföljning.

När får jag svar?

Om du har lämnat kontaktuppgifter kommer du inom fem arbetsdagar efter att dina synpunkter och klagomål registrerats hos Vårdium att få ett brev eller en muntlig återkoppling. Denna information bekräftar att vi har tagit emot dina synpunkter och du får även information om vem som ansvarar för att utreda ditt ärende.

 

När ditt ärende har utretts klart, vilket sker inom maximalt 21 arbetsdagar, kommer du att få detaljerad återkoppling om vilka åtgärder som har vidtagits och du har möjlighet att ge ytterligare respons. Om du inte erhåller svar på ditt ärende eller om du har förslag på hur vi kan förbättra vår hantering av synpunkter och förslag, uppmanar vi dig att kontakta oss på Vårdium för vidare dialog.